bboele.reismee.nl

Adios Cuba!

Hola!

Daar was ik/waren we weer. Internet is hier retetraag (en ook nog ns heel duur, vervelende combinatie). Eerder was ik hier al eens, wilde een verhaal opladen maar dat lukt niet, nu ook niet, dus die hebben jullie nog tegoed. Nu bezig met onze laatste avond van 3 weken Cuba. Fijne weken, ondanks de vochtige hitte. Uiteindelijk toch nog vrij snel geland in Cuba, en nu begint ookm langzaam dioor te dringen dat deze 3 weken onderdeel zijn van een jaar en niet op zich staan als 'vakantie'. Morgen naar Ecuador. Ben weer enorm benieuwd. Een groot gedeelte met nog een extra reiziger, aangezien we morgen Elroy zullen gaan zien.

Cuba was in ieder geval fijn. Ik heb gezwommen in een 'zwembad'in een grot, voor de eerste keer mn snorkeldeporkel opgehad en vissies gezien, mooie steden bezocht, geklaagd over de warmte, elke dag hetzelfde gegeten (maar wel lekker) en het Che-monument 'beklommen'. Maar vooral de fijne mensen zijn me bij gebleven. Ondanks dat El Commandante op alle mogelijke manieren probeert om de toeristen 'apart' te houden van de Cubanen hebben we gelukkig heel wat gesprekken gevoerd waarin zooveel meer duidelijk wordt obver hun leven en deze vreemde maatschappij. Maar vooral de lol, de twinkeling in die ogen van 2 íllegale'taxichauffeurs, de humor, het optimisme in een ander gesprek met mr guide, dat maakte Cuba voor mij zo leuk. Een goede start van onze lange vakantie.

Tot snel (ik denk en neem aan sneller dan nu)

Boaz (en Judel)

Judel zegt: Trudy, ik heb geen beltegoed maar ik heb je (eerdere) smsjes wel gehad. x

Reacties

Reacties

Celina & Werner

Joepie, een nieuw bericht vanaf de andere kant van de wereld. Wat gaat het snel, 3 weken alweer, pfff. Hoi Cuba, dag Cuba, hallo Ecuador. Fijn om weer even van jullie te horen. Enne vochtige hitte, heerlijk toch, wij mogen hier niet spreken van hitte helaas. Vandaag kwam het met bakken uit de hemel. We kijken uit naar de spannende avonturen uit Ecuador...

Suzander

Joehoeeeee, het gaat goed! Het klinkt goed! En de eerste bestemming wordt alweer verlaten.... Kan me voorstellen dat dan inderdaad pas het besef echt komt dat dit slechts een onderdeel was van een heel jaar reizen! Voor nu: goede vlucht en we horen het graag weer! Kus

Saskia

Ik word een vaste lezer het komende jaar, heerlijk om te lezen!
En ik ben heel erg benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en beleven in Ecuador...

groetjes, Saskia (van Stefke)

Carina

Wat een mooi begin van jullie jaar reizen. Ik hoop dat jullie nog vele mooie plekken zullen zien en vooral mooie mensen gaan ontmoeten. Geniet ervan.

Liefs,
Carina

Stoffel

Sjonge jonge, gaat de tijd daar zoveel sneller dan hier?
En is het nog gelukt om wat te schiften bij het inpakken, of heb je zo'n 60 kilo's mee?
Cuba was vandaag hier in het nieuws: Staat deelt geen goedkope sigaretten meer uit aan de Cubanen. Das goed nieuws lijkt me.
Veel plezier in Equador!
Stefke (van Saskia)

eva

en daar gaan ze! hoest daar nou in ecuador?! heb ik al vermeld dat mn ticket geioekt is! ga jullie zien deze winter!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!