bboele.reismee.nl

Het knipperlicht deed het niet...

Lieve iedereen,

We zijn in Cuba.

Een lange maar goede vlucht. Uitgestapt en direct warm onthaald door 35 graden. De douane gepasseerd, geld gewisseld, bussen rijden er niet naar Havana, je moet met de taxi. Gezellig onderhandeld en vervolgens ingestapt.

De reis is begonnen.

Een grote geasfalteerde weg zonder markeringen, door groene velden met palmbomen, papaya en guavabomen, ander exotische soorten met roze en felrode bloemen. Onze pikzwarte chauffeur met 1 hand aan het stuur. 1 van de 65 radiostations aan, een duet zingt Cuba een warm hard toe. Ik ben stil, Juud ook. We zitten in een film, een relaxte roadmovie met bestemming onbekend. We zijn nog toeschouwer, nog niet geland. Al heel snel zien we oude auto's waar Cuba om bekend staat. Een oude Chevrolet haalt ons in, een engelse schoolbus probeert het. Bij de stoplichten (waar met seconden wordt aangegeven hoe lang het nog rood of groen is. Ze wachten overigens keurig tot de laatste seconden zijn weggetikt, toch wel tot mijn enige verbazing..) staat er een Dodge (of is het nou een Chrysler? zo goed is onze autokennis nog niet) te ronken. Uitlaatgassen (Juud ruikt petroleum..) dringen binnen aangezien alle raampjes open staan. Vreemd hoor dit. Langzaam probeer ik te landen, figuurlijk. Het lukt nog niet erg. Terwijl we de Amarillos (Cubaanse lifters, ze doen t allemaal) voorbij rijden, bedenk ik dat dit de eerste dag is van een jaar. Het dringt niet door, maar blij word ik er wel van.

We zijn begonnen!

Ine

Komt wel dat landen. Leuk om te lezen. Veel liefs!

Michel

jullie zijn er! en meteen al een verhaal, geniet helemaal mee, enjoy! xx

eva

daar gingen en... daar zijn ze!
in Cuba.
laat dat landen maar beginnen... WAUW!

Suzander

Klinkt tot nu toe als een goeie roadmovie! Ben benieuwd hoe het avontuur verder gaat... Kus

Hester

ha Boaz en Judith! Nou geen bericht is altijd goed bericht dus het zal wel genieten zijn. Wij hier vollop in de verhuizing. de straat word saaaaaai zonder ons.
groet van de Douma's

Trudy

Goed geschreven! Lezen en leven mee, gelukkig begon het jaar met een blij gevoel!! xxxx

Suzander

Lang niets gehoord.... Maar geen bericht, goed bericht zullen we maar zeggen (zoals Hester al schreef). We zijn hier wel heel benieuwd hoe het jullie vergaat! Hopelijk heel goed! Kus